Schoolverzekering

1. De schoolverzekering dekt de burgerlijke aansprakelijkheid van de verzekerde voor de schade aan derden veroorzaakt in het schoolleven.

2. De schoolverzekering dekt ook de lichamelijke en materiële schade bij ongevallen veroorzaakt op school en op de schoolweg.

WAT TE DOEN BIJ EEN ONGEVAL?

• Indien het ongeval is gebeurd op weg van of naar school, onmiddellijk de directie verwittigen.

• De school vult (indien mogelijk: samen met de ouders van het kind) de aangifte digitaal in met vermelding van het bankrekeningnummer. Onmiddellijk na de digitale aangifte kunnen de nodige documenten gedownload en uitgeprint worden.

• De geraadpleegde dokter vult het medisch attest in. De doktersattesten worden door de school ingescand en digitaal doorgestuurd naar de verzekeringsmaatschappij.

• Bij de uitgeprinte documenten steekt een onkostenstaat. Het ziekenfonds vult er alle doktersuitgaven en apothekerskosten in en maakt de afrekening.

• Voor terugbetaling van materiële schade (bv. brilmonturen, brilglazen) moeten wij verplicht de originele factuur van de materiële onkosten doorsturen naar de maatschappij

• De maatschappij stort dan het remgeld op uw rekening na ontvangst van de onkostenstaat.

• Indien u deze onderrichtingen stipt volgt, kunnen er geen problemen zijn.