Zorg op school

Een goede zorgwerking binnen een school creëert mogelijkheden waarin leerkrachten en kinderen op de best mogelijke manier samen leven, leren en groeien.

Ons zorgteam bestaat uit de zorgcoördinatoren (kleuter en lager), de zorg- en taalondersteuners, de directeur en het CLB.  Tijdens het zorgoverleg worden zorgacties binnen de klascontext geëvalueerd en bijgestuurd. Onze zorgwerking is een samenwerking met ouders: als school proberen we zo transparant mogelijk onze zorgvragen en zorgacties met ouders te bespreken.

Het zorgteam is bedoeld voor kinderen die hulp nodig hebben maar ook om leerkrachten te coachen in het uitstippelen van een eerstelijnszorg. De eerste zorg na vaststelling van een probleem gebeurt immers door de klastitularis zelf.

De zorg voor kinderen gebeurt door zowel individuele hulp als door hulp in kleine groepjes en dit zoveel mogelijk binnen de de klas.

Het zorgteam ziet zijn werk vooral als een aanvulling op het werk van de titularissen en als schakel naar hulpverlening buiten de school.

Ook voor advies, info over zorg, overleg en eventuele doorverwijzing kan het zorgteam aangesproken worden.

Contactpersoon kleuter : stefanie.darrou@vbsrekkem.be

Contactpersoon lager : krystle.decuyper@vbsrekkem.be